jossyysss

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Don't take anything for granted

Av jossyysss - 27 januari 2013 22:00

 


Vi tar alla saker för givet ibland men det är något som jag verkligen föraktar.Jag tycker inte om att göra det för det är inte självklart att just vi ska ha den där pojkvännen/flickvännen.Det är inte självklart att just du skulle få den där kompisen eller att just jag skulle få ett syskon.

Saker och ting kan på bara några sekunder tas ifrån oss för alltid och vi tänker aldrig på det förrän det faktiskt händer.

Jag upplevde det i somras.Det var inte självklart att jag skulle få komma upp till vårat landställe innan midsommar.För på en ynka sekund förändrades faktiskt hela min syn på livet.Hade inte mamma somnat bakom ratten på motorvägen hade jag nog aldrig uppskattat livet mycket mer än jag gjorde innan.


Det är inte bara jag som tänker "Nej men det där kommer inte hända mig" men guess what.Det gör det!

Precis allt kan hända även om man inte tror att den chansen är stor.Jag trodde till exempel inte att mamma skulle somm sagt somna på motorvägen och och sladda från sida till sida med bilen.Jag trodde inte att jag skulle bli så chockad att jag bara skakade och grät,att jag skulle tänka "Nu dör jag".

För mig var det självklart att jag skulle komma upp till vårat landställe och sen få komma hem på söndagen och få träffa min bästa vän.

Saker och ting kan förändras från något underbart till rena helvetet på bara någon sekund.


Därför blir jag så ledsen när jag ser att en del människor bara kastar bort sitt liv.För fan man lever bara en gång och jag sitter nu inte och säger att livet är så underbart och det är så lätt att leva och allt vad det är.Nej jag vet att livet kan vara ett rent helvete och att det kan vara så otroligt orättvist,annars skulle jag inte sitta och skriva detta inlägg om jag inte visste vad jag pratar om.

Men även om det finns de som tänker "Nej det är så synd om mig för jag har inte det och jag har inte lyckats med det".Okej det må hända att du har det jobbigt men se det då från den här synvinkeln: Det finns människor som har förlorat hela sin familj i naturkatastrofer men de lever på ändå för att de har människor omkring sig som älskar de.Det finns människor som bara får äta några gånger i veckan och som inte har tillgång till rent vatten men det klagar inte för de vet inget annat.Det finns människor som har förlorat hela deras karriär i en olycka och har inga ben eller armar och måste spendera resten av livet i rullstolen men de kämpar på för alla andras skull.


Så fråga dig själv igen om dina egna problem är så tuffa jämfört med deras.Vi sitter och klagar över något vi kan ta tag i och göra så att vi mår bättre.Vi kan ta kontrollen och förändra oss men det kan inte de.Varför kastar vi bort våra liv när vi faktiskt kan ta tag i det och göra någonting bra med det.

Livet kan vara så underbart ibland och vi reste oss upp ur sängen i morse av en anledning,så varför då inte kämpa på för den anledningen.

Vi är älskade av andra runt omkring oss även om det ibland inte alls känns så men det är vi.

Så sluta ta allt för givet för det är inte självklart att just du ska få ha allt det som existerar i ditt liv.

 
 
Saga & Jessika

Saga & Jessika

27 januari 2013 23:03

(Håller verkligen med med det du sa!)
- Ja, verkligen! Sjukt ledsen att det tog slut! :(
Ja, dagen är slut. Men imorgon ska jag och Jessika träna, dudå? <3

http://cupids.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jossyysss - 3 februari 2013 22:00


  (Tagen och redigerad utav mig)   Innan ni börjar fråga mig om hur min helg har varit så vill jag att ni ska förstå att jag inte sätter mig helt frivilligt och skriver det här.Det är inte så att jag känner för att blogga för det kan jag ärlig...

Av jossyysss - 29 januari 2013 20:15

      Idag är en sådan här konstig och seg dag.Den har varken varit bra eller dålig,bara konstig.Om jag ska vara ärlig så vet jag knappt hur jag känner mig.Självklart är jag fortfarande förkyld men jag vet varken ut eller in.Jag känner mig leds...

Av jossyysss - 29 januari 2013 14:00

      Usch,fy och blä säger jag bara.Att vara såhär förkyld är inte roligt och imorse vaknade jag av att jag inte hade någon röst.Jag ser hemsk ut men det får man göra när man är sjuk,det är ändå ingen som ska se mig.Sitter här ialla fall och k...

Av jossyysss - 28 januari 2013 23:30

      Förkyld och allmänt uttmattad är ingen bra kombination kan jag säga er.För det är så jag känner mig just nu.Näsan är igenkorkad och kroppen är trött och slut.Så ska fatta mig kort.Idag har varit en ganska så bra dag men den har varit lång...

Av jossyysss - 27 januari 2013 17:15

      Det finns få människor i denna värld som jag verkligen känner att jag litar på och det är mina närmaste vänner,min fina pojkvän och min fantastiska storebror.Vi kan kalla honom för A.Han är verkligen den person som förstår mig på alla sät...

Presentation


Jag är en 18-årig tjej vid namn Josefine,jag har en pojkvän på 23 och en fantastisk bror på 21 och en massa fina vänner.Jag brinner för foto,bilar och att teckna.Jag tar alla bilder som läggs upp här och jag är bara mig själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej/kille?
 Kille
 Tjej
 Vet inte

Följ mig på Instagram

 

Följ mig på Instagram: Jossyysss

Dagens Bild!

 

Fotograferad: Sommaren 2012

Av: Mig (Josefine)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards